Żelazo chelatowane

Konieczność spożywania produktów mięsnych w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu żelaza to mit. Istnieją roślinne źródła tego ważnego dla człowieka minerału takie jak fasola, soczewica, sezam i wiele warzyw, w które obfituje dieta roślinna.

Problemem jest przyswajanie żelaza, a na jego niedobory narażone są osoby niestosujące odpowiednio zbilansowanej diety (niezależnie od tego, czy jest to dieta roślinna czy tradycyjna).

Niestety współczesny sposób odżywiania, który często bazuje na produktach przetworzonych sprawia, że niedobór żelaza jest powszechnym problemem. Dodatkowo wchłanianie żelaza blokuje wiele składników jak np. kofeina (kawa, kakao, czekolada), tanina (herbata), kwas fitynowy (strączki) czy wapń. Dlatego tak ważne jest, aby zadbać o odpowiedni poziom tego pierwiastka w naszym organizmie. Wykazano, że przyjmowanie suplementów chelatowanych zwiększa przyswajalność żelaza (chelaty przekształcają pierwiastki z formy nieorganicznej w postać organiczną lepiej przyswajalną przez nasz organizm).

Żelazo jest niezwykle istotnym dla człowieka minerałem. Jest składnikiem hemoglobiny, która transportuje tlen. Jej zbyt niski poziom zaburza pracę całego organizmu. Ponadto żelazo jest niezbędne do prawidłowego wzrostu i rozwoju, wspomaga walkę z wodnymi rodnikami, stymuluje odporność i wpływa na zmniejszenie uczucia zmęczenia. Zbyt niski poziom tego mikroelementu uniemożliwia produkcję czerwonych krwinek w szpiku kostnym, czego skutkiem jest anemia czyli niedokrwistość.

Pierwszymi objawami są zazwyczaj senność, pękające kąciki ust, apatia, osłabienie, zawroty głowy, a nawet omdlenia. Szczególnie narażone na niedobory żelaza są kobiety w ciąży, ponadto problem ten może pojawiać się wśród kobiet po obfitej menstruacji i w trakcie menopauzy.

Dbając o odpowiedni poziom żelaza należy pamiętać, że pozytywnie na jego wchłanianie wpływa witamina C oraz kwas foliowy.

 

Facebook
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl